jesteś tutaj:
O szkole |
Szkoła Podstawowa Nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Gubinie
Nasza szkoła położona jest na obrzeżach miasta przy rozwidleniu tras komunikacyjnych, z których jedna prowadzi do granicy naszego państwa z Niemcami.
Budynek placówki otoczony jest pasmem zieleni stworzonym przez społeczność szkolną. Jesteśmy w trakcie tworzenia szkolnego aboretum, co roku pierwszoklasiści we współpracy z Nadleśnictwem sadzą „drzewka szczęścia”. Dumni jesteśmy także z posiadania oczka wodnego i fontanny – zbudowanych własnymi siłami. W otoczeniu nie brakuje kwiatów, które otrzymujemy od sponsorów. Jesteśmy najmłodszą placówką oświatową na terenie miasta oraz jedyną nowo wybudowaną w 1964 roku ( przy wielkim zaangażowaniu wojska), rozbudowaną w 1988. Od 2001roku tworzymy warunki pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Główne wejście do szkoły jest przykładem likwidacji barier architektonicznych. Główne wejście do szkoły jest przykładem likwidacji barier architektonicznych. Posiadamy windę i łazienki dostosowane do potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Jesteśmy jedyną w powiecie krośnieńskim szkołą z oddziałami integracyjnymi (do których uczęszcza 17 dzieci). W 2003- Europejskim Roku Osób Niepełnosprawnych dokonaliśmy uroczystego otwarcia sali rehabilitacyjno- terapeutycznej, wyposażonej przez sponsorów i ze środków UE. W sali tej odbywają się zajęcia rewalidacyjne. W roku 2007 otworzyliśmy salę do usprawniania ruchowego dzieci wyposażoną w suchy basen rehabilitacyjny, siatkę do zabaw i ćwiczeń gimnastycznych, piłki z uchwytami wyrabiające umiejętność utrzymania równowagi, tunel zachęcający do spontanicznego ruchu, kształtujący prawidłowe krzywizny kręgosłupa oraz platformy przeznaczone do ćwiczeń rozwijających koordynację, zwinność, refleks i koncentrację. Wszyscy nauczyciele podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe w zakresie pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Wspólnie z rodzicami i lokalnym środowiskiem tworzymy spójne wychowawczo i sprzyjające wszystkim dzieciom środowisko szkolne. Sami tworzymy historię szkoły, budujemy obyczaje i własne tradycje. |